לא מה שחשבתם על רכב יד שנייה

תוכן עניינים

במשך שנים רבות חשבנו, שאם אנחנו רוצים ליהנות מרכב פרטי, אנחנו צריכים להשקיע ברכישה של רכב חדש. מוטב לנו לשלם יותר ולקנות רכב יד ראשונה, מהניילונים כפי שנהוג לומר, מיבואן או חברה לשיווק מכוניות חדשות, ולא לבחור באופציות, זולות יותר, כמו רכב יד שנייה.

היום אנחנו יודעים, בחירת רכב יד 2 היא לא פחות טובה ולא פחות משתלמת, כלכלית ומעשית, לאורך זמן, מבחירה של רכב חדש. האופציה לקנות רכב יד שניה, היא אופציה זולה יותר, משתלמת והיא לא פחות טובה מאשר רכישה של רכב חדש. גם עם הרכב צבר קילומטרז' מסוים, ואנחנו לא הנהג הראשון שנסע בו, המצב הטכני שלו יכול להיות מצויין וכמובן המראה האסתי שלו יהיה שמור לא פחות מרכב חדש.

השינוי בתפיסה לגבי בחירת רכב יד 2, חל בין היתר בזכות אופציות הרכישה השונות וכן העובדה שכל שוק הרכב השתנה בשנים האחרונות. היום עומדות לרשותנו אופציות רבות, הן מבחינת קנייה ומכירה של רכבים והן בכל מה שקשור לתהליך הטיפול והתחזוקה ברכב. ברגע שדברים השתנו בשני היבטים הנ"ל, אזי גם איכות האופציות השונות שיהיו זמינות לנו השתנו בהתאם, וכך האפשרות לרכוש רכב יד שנייה הפכה להיות אידיאלית ורלוונטית עבורנו.

קניית רכב חדש
קניית רכב חדש

מה הוביל לשינויים בשוק הרכב?

על מנת להבין מדוע בחירת רכב יד 2 נחשבת היום הרבה יותר מבוקשת מאשר בעבר, צריך להבין תחילה איך הסתכלו בעבר על האופציה הזאת ולמה היא נחשבה פחות פופולארית ממה שהיא נחשבת היום.

רכב יד שנייה, באופן טבעי, יש לו גם חסרונות כמו בלאי הרכב, קילומטרז' מצטבר וכמובן ערך הרכב שיורד כמובן שזה תלוי בסוג הרכב, אופי השימוש בו ועוד. יתרה מזו, בעבר האופציה לבצע רכישה של רכב יד שנייה, היתה אפשרית בעיקר דרך לקוחות פרטיים. זה אומר שהיינו תלויים באופן בו אותם לקוחות טיפלו ברכב ובמידע שהם סיפקו לנו אודותיו.

השינויים בשוק הרכב יצרו מצב חדש לגמרי, במובנים רבים. הנה מספר דוגמאות לכך:

ראשית, היום אנחנו יכולים לרכוש רכבים יד שנייה דרך חברות טרייד אין, חברות ליסינג וחברות רכב שונות. זה אומר שהרכישה מתבצעת בצורה הרבה יותר מסודרת, מאורגנת ודרך גורם שבחן היטב את הרכב לפני שרכש אותו והוציא אותו למכירה חוזרת.

שנית, הרבה מאוד מהרכבים המוצעים למכירה, נעשה בהם שימוש דרך עסקאות שחייבו את מחזיקי הרכב לסוג טיפולים מסוים על מנת לשמור על הערך שלו.

שלישית, אופי הטיפולים ברכב וכן אופי בדיקת רכב לפני קנייה, הוא הרבה יותר איכותי, הרבה יותר מקיף ובוודאי יותר משתלם ממה שהיה בעבר.

רביעית, היום רכבים יד שנייה מחזיקים מעמד הרבה יותר זמן, הם הרבה יותר עמידים, והפער באיכות בינם לבין רכב חדש הוא לא בהכרח גבוה כפי שהיה בעבר.

בסיכומו של דבר, היום אנחנו יכולים ליהנות מאופציה של בחירת רכב יד שנייה בתנאים הרבה יותר טובים מאשר בעבר וגם לעומת בחירת רכב יד ראשונה.

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו